Feest! We wonnen een prijs op Bump!
Zoals jullie reeds weten was Duo aanwezig op het Bump Festival in Kortrijk. Onze designers Sophie en Michiel wonnen er tegen 500 andere designers - een door Adobe en Kwaremont georganiseerde wedstrijd!
Tussen de talks door was de Adobe lounge een aangename plek om rond te lopen. Adobe daagde samen met Kwaremont Bier de 500 aanwezige designers uit om een nieuw - tijdelijk - etiket te ontwerpen voor het Kwaremont flesje. Het kostte ons heel wat geduld, ellebogenwerk, getrek en gesleur, maar uiteindelijk wisten we toch een plekje te veroveren aan één van de iMacs.
Ons grote doel was één van de limited Hovering Art director action figures te veroveren en een plaats te geven in onze Creative ruimte. Maar we kunnen niet ontkennen dat een wedstrijd tegen een massa aan andere designers ons ook wel aansprak. Dat het ontwerp mits bevestiging van Kwaremont ook limited zal worden uitgebracht gaf ons uiteraard ook een extra boost :)!
Ons basisconcept was de mond. Hoewel de mont in Kwaremont betrekking heeft op de berg, zagen wij er eerder ‘mond’ in. De grimassen die de mond aanneemt wanneer de sporter afziet op de Kwaremont, de mond die bovenaan de berg hunkert naar een Kwaremont biertje, de mond die in goed gezelschap bij een glas Kwaremont tal van gesprekken voert …
Ook visueel waren we het snel eens, het moest stoer en 'in your face' zijn. Niet rond de pot draaien maar onmiddellijk het idee communiceren met een passende illustratie. Drie kwartier, meer hadden we niet nodig om via heel wat Photoshop en Illustrator werk ons idee op het flesje te plakken en tentoon te stellen bij de andere ontwerpen.
Na de laatste talk van Ash Thorp volgde de uitreiking. Met de nodige dankwoordjes, verantwoording van de keuze enz., was het moment aangebroken dat het winnende flesje op het scherm zou worden geprojecteerd.
Sophie’s eerste reactie: "Oh nee!", maar jawel, ons ontwerp ving de eerste prijs! Fier klommen we het podium op om de action figure in ontvangst te nemen. Leuk te horen dat de driekoppige jury (links op de foto) het unaniem eens was en ons concept, zonder enige uitleg, volledig begreep.
Ondertussen kreeg de Hovering Art director een ereplaatsje in onze Creative ruimte.
Bedankt Adobe, Kwaremont en Bump!