De kracht van online herhaling
Remarketing verwijst naar de techniek en strategie die online marketeers gebruiken om bezoekers van hun website op een later tijdstip te laten terugkeren. Lees hier wat de voor- en nadelen zijn.
Remarketing verwijst naar de techniek en strategie die online marketeers gebruiken om bezoekers van hun website op een later tijdstip te laten terugkeren via advertenties op externe websites.
Deze techniek wordt vooral toegepast bij bezoekers van e-commerce shops die de website verlaten zonder een aankoop te doen. Een techniek die u ongetwijfeld herkent na het bezoeken van de Zalando webshop!
Online marketeers kunnen deze techniek toepassen door Google Analytics remarketing lijsten aan te maken. Enkele voorbeelden van deze remarketing lijsten zijn de volgende:
- Een lijst van alle bezoekers die de website verlieten tijdens het bestelproces.
- Een lijst van alle bezoekers die de contactpagina bezochten en toch geen contact met u opnamen.
- Bezoekers die producten onder 10 € zochten op uw webshop.
Na het aanmaken van deze lijsten kunnen ze op een eenvoudige manier worden geïmporteerd in Google Adwords waar ze voorzien worden van passende tekst- en beeldadvertenties die resulteren in meer conversies.
Nu we weten hoe het werkt stellen we ons uiteraard nog de vraag voor welke type campagnes we dit kunnen toepassen. Daarom bespreken we hieronder enkele voor- en nadelen van remarketingcampagnes.
Voordelen van remarketing
- Het is een eenvoudige en goedkope manier om meer naamsbekendheid te creëren
- Als bedrijf slaagt u erin om steeds top of mind te blijven in de gedachten van de consument
- Remarketing is een uitstekende vorm van doelgerichte reclame wat de kans op conversie vergroot
Nadelen van remarketing
Uiteraard brengt remarketing ook enkele nadelen met zich mee.
- Indien de campagnes slecht/te agressief zijn geconfigureerd , wordt het snel beschouwd als spam
- Bezoekers ondervinden dit als een schending van hun privacy
Naast het bepalen van een duidelijke doelgroep is het dus van groot belang rekening te houden met de frequentie waarmee u uw bezoekers wilt confronteren met uw advertenties. Als erkende Google Partner kan Duo u hierin steeds bijstaan met professioneel advies. Bent u geïnteresseerd om zelf een remarketingcampagne op te starten of had u toch graag nog wat meer informatie ontvangen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren, onze online marketeers helpen u met plezier verder. Contacteer ons!