Ik wil de efficiëntie verhogen dankzij een digitale tool op maat
Is er binnen jouw bedrijf sprake van administratief of dubbel werk dat veel efficiënter kan door het te digitaliseren? Wordt er momenteel tijd besteed aan het delen van informatie met klanten, terwijl dit proces eigenlijk automatisch kan lopen?
Het is op hulpvragen zoals deze, dat wij een passend antwoord kunnen bieden met een digitale tool op maat van jouw noden.
Klaar om jouw bedrijfsprocessen te optimaliseren?
Welke optimalisatiemogelijkheden er voor jouw bedrijf zijn, bekijken we samen tijdens verkennende gesprekken, alvorens we onze schouders onder jouw project zetten.
Misschien zijn er wel low hanging fruits waarmee we ergernissen bij jouw medewerkers kunnen wegnemen, hen kunnen ontlasten en tijdsbesparing kunnen verwezenlijken. Dit alles leidt dan weer tot (kosten)efficiëntie en extra tijd die vrijkomt om te werken aan groei.
Centraal beheren van (product)informatie
Een maatwerk digitale tool heeft vele mogelijkheden om bedrijfsprocessen te stroomlijnen. Je kan er bijvoorbeeld productinformatie of andere gegevens centraal bijhouden. Zo beschikt iedereen met toegang overal en op elk moment tot de meest up-to-date informatie.
Centraal gegevensbeheer heeft nog heel wat voordelen: je vindt snel de info die je nodig hebt, de kans op fouten is kleiner omdat de meest recente informatie zich steeds in het systeem bevindt én je kan gemakkelijk beheren en opvolgen wie allemaal toegang heeft tot bepaalde informatie.
Meer efficiëntie door automatisering van processen
Door processen die nog manueel gebeuren te digitaliseren, zal je je medewerkers sowieso gelukkiger maken. Repetitief werk valt weg of wordt tot het minimum herleid, bedrijfsprocessen verlopen efficiënter, er komt meer tijd vrij voor andere zaken, …
Maar ook voor externe processen zijn er vaak optimalisatiemogelijkheden die vele voordelen opleveren. Door via een extranet bepaalde communicatie met de klant te automatiseren of informatie ter beschikking te stellen (denk maar aan facturen, status van bestellingen, …), verhoog je de stiptheid, efficiëntie, tijdswinst en bovendien de klanttevredenheid.
Als we een duidelijk beeld hebben van de digitale oplossing die jouw bedrijf nodig heeft, kiezen we de technologie die daar het best bij matcht. Jouw klanten of medewerkers een zo gebruiksvriendelijk mogelijk platform bieden waarmee ze snel en gemakkelijk aan de slag kunnen, is hierbij onze belangrijkste drijfveer.
Optimalisatie is key
Je digitaal ecosysteem verbeteren is een continu proces. Na de lancering van de nieuwe interne of externe tool stopt ons werk niet: we volgen nauw op hoe goed onze digitale oplossing aan jouw noden voldoet en wat er nog beter kan.
Door de processen en tools bij te sturen volgens de noden van klanten en werknemers, kan je nog meer groei realiseren en budgetefficiëntie bereiken.
Zorg ervoor dat je medewerkers graag met je nieuwe tool werken. Dit komt hun tevredenheid ten goede, wat een positief effect heeft op de klantentevredenheid. Bovendien bekom je zo meer efficiëntie binnen je organisatie, zodat je digitale investering maximaal rendeert.
Een op maat digitale tool voor Wilink
Wilink had nood aan een digitale tool waar werknemers informatie vinden en op de hoogte blijven van wat er in hun verschillende kantoren speelt. Verschillende zaken moeten via de nodige connecties op één plek samenkomen, een plek waar de werknemers zich thuis voelen en snel hun weg vinden doorheen de beschikbare informatie.
Een mooi voorbeeld van een interne digitale toepassing die de productiviteit een boost geeft.
Gestroomlijnde werking voor Trappist Westvleteren
Voor Trappist Westvleteren loopt het voorraadbeheer volledig digitaal sinds we een handig, maatwerk bestelplatform voor hen bouwden. Via QR-codes worden de gegevens over onder meer leeggoed, lege kratten, lotnummers van batches ... vlekkeloos bijgehouden, terwijl deze voorheen manueel verwerkt werden.
Naast een geautomatiseerd voorraadbeheer, bouwden we nog veel meer features zodat de volledige werking van de abdij gestroomlijnd loopt. Ten slotte hoort bij een nieuw bestelplatform ook een up-to-date rapportage van hoe dat nieuwe bestelplatform presteert. Dit configureerden we in Google Data Studio (nu Looker Studio), zodat Trappist Westvleteren op een centrale plaats en in enkele kliks zicht krijgt op interessante data zoals bestellingen, contactaanvragen, doelgroepinformatie... en nog veel meer.
Onze ervaring toont aan dat digitale tools bedrijven de mogelijkheid bieden om efficiënter te werken, processen te stroomlijnen en de productiviteit te verhogen, waardoor ze kunnen profiteren van een concurrentievoordeel en betere resultaten behalen.