Ik wil internationaal verkopen met een digitaal e-commerce platform
Een succesvol e-commerce platform moet aan heel wat parameters voldoen: voorraadbeheer, btw-regels, diverse wetgevingen… maar alsnog eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn. Ook al klinkt het als een zeer complex gegeven: wij zetten graag onze tanden in zo’n project.
De digitale internationale handel brengt heel wat complexe uitdagingen met zich mee: taalbarrières, landafhankelijke transportkosten en btw-tarieven, een verschillend productaanbod, culturele en juridische verschillen, …
Komt een klant naar ons met de vraag om in te zetten op online verkoop in het buitenland, dan is de eerste stap om het bedrijf beter te leren kennen. Hoe liggen de verwachtingen? Wat is de toekomstvisie en wie zijn de doelgroepen? Zijn deze krijtlijnen nog niet uitgetekend binnen het bedrijf, dan stippelen we ze samen uit in een Discover fase.
Deze oefening vormt onze basis om tot de beste digitale oplossing te komen en de technologie te kiezen die daarbij het best aansluit.
Ook de Define-fase is een belangrijk onderdeel van het traject. Voor het bouwen van een internationaal e-commerce platform is de keuze van de geschikte technologieën van essentieel belang. Het platform moet immers naadloos te integreren zijn met de bestaande IT-architectuur. Denk bijvoorbeeld aan het doorsturen van leads naar de CRM-software, of de integratie met een marketing automation tool om de klantbeleving op jouw platform te maximaliseren.
Daarnaast staat een product niet op zichzelf. Onder één specifiek product valt een arsenaal aan informatie dat het product verder omschrijft, zoals de prijs, btw, kortingen, voorraad, transportprijzen, commerciële en technische informatie ... Deze informatie moet gebundeld worden met het internationale karakter van jullie bedrijf. Een oefening die wij vanuit onze expertise efficiënt kunnen oplossen.
Een krachtige marketingstrategie is onmisbaar bij een internationaal e-commerce platform.
Jouw online producten internationaal in de kijker zetten, vergt de nodige aandacht bij het opzetten van digitale marketingcampagnes. Door verschillende digitale kanalen te combineren zoals zoekmachineoptimalisatie, google advertising en shopping, social media marketing, e-mailmarketing ... helpen we je doelgroepen om de weg naar jouw webshop en producten te vinden, met natuurlijk de conversie als einddoel.
Het internationale karakter vraagt om extra aandacht te schenken aan de nodige vertalingen en de technische set-up van deze marketingkanalen.
Maar hey, wij hebben alle expertise in huis om dit doelgericht aan te pakken.
Een custom Headless Drupal e-commerce platform voor Symphony Mills - Love Home Fabrics
Na de eerste kennismaking met Symphony Mills was het snel duidelijk dat een “standaard” digitaal bestelplatform hier niet aan de orde was. Hun internationale karakter bracht een zekere nood aan flexibiliteit met zich mee.
Symphony Mills hanteert globaal vier verschillende hubs met elk een eigen kader waarin hun aanbod weergegeven mag worden in het bestelplatform. Denk maar aan de diverse munteenheden, het metriek stelsel en de verschillende leveropties met de daarbij horende transportkosten. We hielden ook rekening met het feit dat het productaanbod niet voor elke hub gelijklopend is: bepaalde producten worden in de ene hub wel aangeboden, terwijl dit niet het geval is voor de andere hub.
Daarbovenop biedt Symphony Mills exclusieve diensten aan voor haar beste klanten, zoals het ontwikkelen van een gloednieuw kleur en/of het mogelijk maken van een afwijkende afname van textiel.
Een digitaal platform powered by SULU CMS en Akeneo PIM voor ZOUTMAN
Wie zout zegt, zegt ZOUTMAN. Hét referentiepunt als het gaat over hoogstaand zeezout. Deze internationale verdeler verscheept jaarlijks tot 450.000 ton kwalitatief zeezout naar meer dan 60 landen wereldwijd. Wij zijn dan ook in onze nopjes om hen te voorzien van een gloednieuwe website, die hun honger naar innovatie reflecteert.
Na de lancering van dit internationaal platform, mochten onze marketeers de handen uit de mouwen steken om hen verder te begeleiden in SEO en SEA opdat ze gevonden worden door hun potentiële klanten.
Transformeer je online bedrijf in een wereldwijd fenomeen met een uitgebreide internationaal e-commerce platform, wat naadloos aansluit op je huidige IT-architectuur.