Ik wil kwalitatieve leads genereren via een gericht marketingplan

Wordt je digitaal platform, website of applicatie te weinig gevonden? Of word je gevonden, maar door de verkeerde doelgroep? Say no more. Hoog tijd om je content en marketingkanalen aan te pakken.

In de digitale wereld van vandaag is online aanwezig zijn een must. Meer nog, je wilt natuurlijk gevonden worden door je beoogde doelgroep. Want, geef toe: wat is een prachtig digitaal platform zonder bezoekers? Niet ontzettend veel.

Maar geen nood. Dankzij onze ervaring en expertise weten we als geen ander hoe de juiste doelgroep aan te trekken en websitebezoekers om te zetten in kwalitatieve leads.

Let's talk about you

Voor we uit de startblokken schieten, willen we eerst en vooral jouw business begrijpen en de verwachtingen aftoetsen. Tijdens een open gesprek stellen we gerichte vragen om jouw bedrijf beter te leren kennen en te horen waar je naartoe wil.

Zijn de doelgroepen, doelen, visie of tone of voice binnen jouw bedrijf nog niet gedefinieerd, dan kan je op ons rekenen om dit samen uit te stippelen tijdens een oriënterende Discover fase. Ons doel? Concrete doelstellingen, KPI’s en the ideal customer profile bepalen, die de basis vormen voor onze digitale oplossing.

make it fly

Doordacht is doeltreffend

Wie zijn de klanten die je online wil bereiken? Welke content moet je hen voorschotelen? Op welke kanalen vind je hen? Door je klanten en potentiële klanten duidelijk te identificeren en te begrijpen, maken we de marketinginspanningen gerichter en doeltreffender. 

Het bepalen van je doelgroepen helpt je om je marketingbudget efficiënt te besteden. In plaats van je boodschap willekeurig naar een breed publiek te sturen, kunnen we ons richten op de mensen die het meest baat hebben bij je producten of diensten.

Dit betekent dat je je marketinginspanningen kunt concentreren op de kanalen en platforms die gebruikt worden door je doelgroep, waardoor je de kans vergroot dat je digitaal platform wordt opgemerkt en leads genereert.

Inspelen op de juiste touchpoints

Als de doelen en doelgroepen in kaart zijn gebracht, blijkt vaak dat een omnichannel aanpak de beste aanpak is voor leadgeneratie. Verschillende contactmomenten met je potentiële klanten, en dat op de juiste touchpoints, levert steeds de beste resultaten op. Een klant die zich bijvoorbeeld in de afwegingsfase bevindt, kunnen we over de streep trekken met klantenreviews.

En het wordt nog interessanter als je de websitebezoekers die bijvoorbeeld een productpagina bekijken, via retargeting een gerichte e-mail kan sturen met de acties die momenteel rond dit product lopen. Met slimme leadgeneratie marketing schotel je de juiste content voor op het juiste moment om je ROI te maximaliseren. 

make it fly - Kwalitatievere leads
Kiezen uit het marketingmenu

Zodra we jouw doelgroepen en doelstellingen in kaart hebben gebracht, maken we de strategische marketingoefening: uit een arsenaal van marketingkanalen kiezen we de geschikte marketingwapens voor jouw digitaal platform. 

Deze oefening maken we op basis van twee belangrijke spelers, nl. je doelgroepen én je concurrentie. Door de voorkeuren en kenmerken van de doelgroep te begrijpen enerzijds, en inzicht te krijgen in de activiteiten van de concurrenten anderzijds, kunnen we de meest effectieve kanalen selecteren. Door op deze kanalen de juiste boodschap over te brengen naar de juiste doelgroepen, en dat op het juiste moment, maximaliseren we de leadgeneratie.

 

make it fly - Kwalitatievere leads

Contentmarketing

Contentmarketing dragen we erg hoog in het vaandel bij make it fly. En dat bedoelen we in de breedste zin van het woord: zowel in taal als in beelden. We bepalen samen met jou naar welk type content je doelgroep op zoek is.

Hebben zij eerder nood aan technische informatie, of wilt je doelgroep geïnformeerd of net geïnspireerd worden via blogberichten? Zijn gedetailleerde visuals aan de orde of is het belangrijk om video's te integreren in de marketingstrategie? 

Een heleboel vragen waar strategische contentmarketing de nodige antwoorden op zal bieden. 

Performance marketing

Hoe weten we of onze gezamenlijke inspanningen de gewenste resultaten hebben opgeleverd? Gelukkig hebben we in de eerste fase de vooropgestelde doelstellingen gedefinieerd, zoals bijvoorbeeld het genereren van meer leads of juist extra naamsbekendheid. Onze performance marketeers volgen je marketingprestaties nauwgezet op. Ze stemmen de resultaten op geregelde basis af met de vooropgestelde KPI’s per kanaal, waarbij een forecasting sheet als leidraad gebruikt wordt.

Of het nu gaat over SEO, SEA, e-mailmarketing, social media, display advertising,.... Door deze prestaties gericht op te volgen, krijgen we meteen inzicht in de best presterende kanalen en kunnen we steeds bijsturen waar nodig.
 

Ontdek het succesverhaal van Swimmingpools

Een gerichte contentaanpak voor Willy Naessens Swimmingpools 

make it fly - willynaessens - case

Het team van Willy Naessens werd bedolven onder de binnenkomende leads. Goed nieuws, toch? Echter was de kwaliteit van deze binnenkomende leads ondermaats. De toenmalige website werd gevonden door een zeer breed publiek, waar slechts weinig serieuze of althans geschikte klanten tussen zaten. Het salesteam verloor ontzettend veel tijd aan deze leads en er was maar weinig sprake van efficiëntie. 

Sinds de go-live van hun nieuw digitaal platform - wat overigens als salestool dient - krijgt het salesteam van Willy Naessens Swimmingpools een pak minder leads binnen, maar steeds de juiste leads.

Mission accomplished. 

Joris Van Hoof

Verhoog jouw conversiepercentages met een geoptimaliseerde marketingstrategie, met als eindresultaat het aantrekken van kwalitatieve leads. 

Joris Van Hoof
Business Developer

Je ideale klanten bereiken en ze converteren naar waardevolle leads?