Climapulse
Climapulse biedt een intuïtief online platform voor het beheer en opvolging van installaties voor koeling of verwarming. Naast hun gebruiksvriendelijke software, mocht een handige website dus ook niet ontbreken. Verder had Climapulse nood aan een website die hun bezoekers een duidelijk verhaal vertelt, die de meerwaarde van het platform duidelijk maakt.
We ontwierpen daarbij een conversiegericht webdesign dat websitebezoekers vertelt wie Climapulse is, met een doordachte paginaopbouw en duidelijke actieknoppen om de websitebezoekers op weg te helpen.
Snel en gebruiksvriendelijk, een mooi design en meer leads genereren. Om dit allemaal af te vinken, en een website te bouwen van hoogstaande kwaliteit, kozen we voor Drupal als CMS.
Het Content Management Systeem van Drupal werd ingericht met bouwblokken zodat je zelf gemakkelijk en snel nieuwe pagina’s kan bouwen zonder technische kennis. Je kan een nieuwe webpagina, blog of case zo heel eenvoudig samenstellen, zoals je Legoblokken op elkaar stapelt. Met Drupal kunnen klanten dus makkelijk zelf inhoud toevoegen of aanpassen, maar ook nieuwe pagina’s maken die volledig in lijn zijn met de rest van de website. Dit geeft hen de nodige flexibiliteit om hun website dynamisch te houden, wat een positief effect heeft op de Google zoekresultaten.
Volledig ondergedompeld in een nieuwe merkidentiteit
Het logo van Climapulse ging al sinds de beginjaren mee, waardoor ook de huisstijl weer een make-over mocht krijgen. Mediasoft zorgde voor een duidelijke en herkenbare identiteit waarmee Climapulse zich nog beter kan onderscheiden en profileren.
Deze branding werd ook naar de nieuwe website doorgetrokken, om deze vervolgens te lanceren via digitale marketingcampagnes. Op deze manier creëerden we een consistente merkidentiteit en maximale herkenbaarheid tijdens alle contactpunten.
Een opvallende branding en website, check! Hoog tijd om het vernieuwde Climapulse op de markt los te laten. De aanpak van onze digital experts?
- Gerichte social media advertenties om de herkenbaarheid en naamsbekendheid te verhogen bij de ideale doelgroep.
- Meer en relevant websiteverkeer aantrekken via Google Ads.
- Websitebezoekers aanzetten tot actie met doelgerichte retargeting campagnes.
Onze marketingacties leveren niet alleen betere resultaten op, Climapulse merkt ook dat websitebezoekers die een demoaanvraag doen beter op de hoogte zijn over de meerwaarde die het platform hun kan bieden.
"Over onze nieuwe branding zijn we unaniem tevreden. Onze verwachtingen werden volledig ingelost."
Volgens Climapulse verloopt de samenwerking met Mediasoft vlot en soepel. “Dankzij de directe en transparante communicatie, kan Mediasoft steeds kort op de bal spelen als we opmerkingen of vragen hebben. En natuurlijk het allerbelangrijkste: onze verwachtingen werden volledig ingelost”, vertelt Kevin, CTO bij Climapulse.
“Over onze nieuwe branding zijn we ook unaniem tevreden”, gaat Kevin verder. “Onze nieuwe huisstijl heeft niet al te veel poespas, maar ons merk staat er wel.”
“En dan is er natuurlijk nog de digitale marketingaanpak van Mediasoft, die ons veel extra leads oplevert én waardoor we nu ook in de Nederlandse markt naamsbekendheid verwerven. We kijken er dus naar uit wat de rest van deze samenwerking ons nog zal brengen”, besluit Kevin tevreden.
"Je promoties zijn te complex en je stockbeheer valt niet te combineren met een webshop? Dan ken je ons nog niet"