Durf Denken
UGent heeft als universiteit een rijkdom aan content die voor haar 4 doelgroepen interessant zijn:
- Studiekiezers: scholieren die binnenkort afstuderen en zich oriënteren om verder te studeren
- Studenten van UGent
- Personeel van UGent
- Externen: hieronder vallen de alumni, bedrijven, pers, politici, breed publiek enz.
Als internationaal georiënteerde instelling heeft UGent een faculteit in Zuid-Korea en staat ze open voor buitenlandse studenten en professoren (met partners). Hierdoor wordt alle communicatie naast het Nederlands ook in het Engels gevoerd.
UGent wil de vele verhalen, artikels, events / nieuws en opmerkelijke content voor haar doelgroepen beter onder de aandacht te brengen. Hiervoor is er gekozen om deze te plaatsen op een apart content platform dat door Corecrew ontwikkeld is.
Corecrew realiseerde voor de UGent een flexibel content platform waar gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid voor de webredacteur en gebruikers voorop staat.
Als voorbeeld halen we het opmaken van de homepage aan. Hier voorziet Corecrew de combinatie van automatische inhoud in combinatie met toe te voegen inhoud door de Webmaster(s).
Zou ziet de homepage er als volgt uit zien:
- Een blokje met een aantal nieuwsartikels van een bepaalde categorie in de kijker die door de webmaster gekozen zijn.
- Een lijst van met de trending artikelen, m.a.w. de artikelen die het binnen een bepaalde periode het meest bekeken zijn.
- Een blokje met aangeraden content op basis van een content recommendation engine
Naast bovenstaande blokken voorziet Corecrew ook de mogelijkheid dat UGent zelf manueel extra content blokken kan toevoegen aan de homepage via het krachtig paragraaf systeem. Op deze manier kan de homepage zelf aangepast worden door UGent en is er maximale flexibiliteit.
Corecrew realiseerde voor de UGent een self-learning engine of ook wel recommendation engine. Deze wordt binnen de online advertising wereld, en zeker binnen sociale media enorm veel gebruikt. Hieraan worden per bezoeker een aantal parameters opgehaald bij verschillende instanties die de bezoeker binnen een bepaalde groep van interesses plaatst.
Aan elke pagina kunnen door de webmaster(s) verschillende tags gekoppeld worden. De bezochte pagina’s worden d.m.v. een cookie op het toestel van de bezoeker opgeslagen. Zo kunnen we bij een volgend bezoek nagaan welke tags de gebruiker het meest bezocht heeft en de inhoud met deze tags voorop plaatsen.
Corecrew voorziet een integratie met een Solr zoekmachine. Solr is zeer betrouwbaar, schaalbaar en fout tolerante zoekengine die praktisch de de-facto standaard is op gebied van krachtige en flexibele zoektechnologie.
Voordelen
- De bezoeker krijgt sneller en betere resultaten op zijn zoekopdracht zelfs bij een typfout.
- Solr bied ook dynamische zoekfilters aan de gebruiker waarbij de gebruiker onmiddellijk kan zien hoeveel resultaten er nog beschikbaar zullen zijn na het gebruik ervan.
- De zoekmotor neemt verschillende criteria in acht om de meest relevante zoekresultaten weer te geven. De administrator past het gewicht van de criteria aan waardoor de zoekresultaten geoptimaliseerd worden.
- Keyword highlighting: de zoekmotor geeft een tekstsnippet met het zoekwoord weer om de bezoeker de relevantie van het resultaat duidelijk te maken.
- De meest courante bestandtypes uit bijlagen kunnen ook doorzocht worden en opgenomen worden in de resultaten.
Corecrew realiseerde voor de UGent een flexibel content platform waar gebruiksgemak en gebruiksvriendelijkheid voor de webredacteur en gebruikers voorop staat.
Duik je binnenkort in een gelijkaardig project?
Scope of
this case
Other cases
Check out our other cool cases from our portfolio