McDonald’s Loyalty Card
We zijn trots op deze vernieuwde mobiele applicatie voor McDonald's Belgium! Dankzij door Duo ontwikkelde features, kan elke McDonald's fan dubbel zoveel genieten van zijn of haar favoriete snacks en menu's.
De uitdaging.
Dat innovatie een keyword is bij McDonald’s België is geen geheim. De moderne interieurs, digitale menuborden, Maestro-burgers en self-order kiosken (met realtime orderqueue!) zijn hier mooie voorbeelden van. Ook de mobiele applicatie hoort in dit rijtje, maar hoe blijf je anno 2017 nog innovatief én relevant met een mobiele applicatie?
De oplossing.
Het antwoord op deze vraag is simpel: bied op een leuke manier een eerlijke meerwaarde aan je klanten en de rest volgt vanzelf. Met de hulp van TBWA en Duo werkte McDonald’s hun nieuw loyalty-concept uit: scan met de McDo app de barcode onderaan je ticket en spaar zo punten op je smartphone. Deze punten kan je dan later inruilen voor een gratis product! Terwijl TBWA zich over de branding boog, was Duo verantwoordelijk voor de uitwerking van zowel de iOS en Android app én bijbehorende Drupal back-office.
De resultaten.
Ondertussen reeds een maand na de release en we spreken al over meer dan 35.000 gescande barcodes! Na de officiële aankondiging van McDonald’s op 7 maart, hebben we alleen maar positieve vooruitzichten op deze cijfers.
Samengevat? Een vlekkeloze, nationale launch in 75 restaurants: een kus van de juf en een bank vooruit!
Niet over één nacht ijs.
Van vernieuwde kassa-software in elk restaurant, tot subtiele animaties in de app die bijdragen aan de premium look & feel: er komt bij een dergelijk project heel wat kijken. Gezien de apps centraal staan in dit hele loyalty-verhaal, was een vlotte samenwerking met alle betrokken partijen voor Duo een must. Zowel technisch als organisatorisch het overzicht bewaren, was dus de boodschap!
Om de klant een zo vlot mogelijke gebruikerservaring aan te bieden, gebeurt er heel wat achter de schermen. Bij het scannen van een barcode wordt deze naar onze back-office gestuurd om ze te ontleden. Hier berekenen we dan het aantal verdiende punten en kennen we ze toe aan de juiste gebruiker. Bovendien sturen we deze gegevens ook door naar het CRM van McDonald’s.
Ook bij het inruilen van punten voor een gratis product zijn er heel wat systemen betrokken: onze back-office genereert een secure QR-code, die naar het CRM wordt doorgestuurd. Deze QR-code verschijnt dan op het scherm van de smartphone en wordt aan de self-order kiosken en kassa’s snel en veilig gevalideerd.
Dit uitgebreide raderwerk van verschillende systemen zorgt ervoor dat al deze waardevolle customer-data steeds netjes op de juiste plaats terechtkomt.
Kort na de update van de mobiele applicatie, zaten we al opnieuw rond het spreekwoordelijke drawing board. De pipeline vult zich alweer op met optimalisaties en vooral: nieuwe features! We kijken ernaar uit om de komende maanden enkele leuke updates te lanceren én ons langdurend partnerschap met McDonald’s te versterken.
We zijn trots op de mobiele applicatie voor McDonald's Belgium! Dankzij door Duo ontwikkelde features, kan elke McDonald's fan dubbel zoveel genieten van zijn of haar favoriete snacks en menu's.
Zoek je manieren om jouw business te laten groeien en je online zichtbaarheid te verbeteren in het dynamische digitale landschap?
Scope of
this case
Other cases
Check out our other cool cases from our portfolio